Monday, September 17, 2012

Kudap - Kudap

Assalamualaikum ,



: )



Ohohoho bulan syawal sudah habis maknanya raya pon sudah habis , dan maknanya jugak tak boleh dah puasa enam. Jeng3. Tiba pulak bulan Zulkaedah. Musim haji pulak. : )

Suatu hari tu kan perot aku rasa lapar sangat. Bukak peti ais tak ada apa pon untuk aku makan. Buka kabinet pon lagi lagi lagi laaaaa..tak ada yang menarik untuk aku kudap-kudap. Lepas tu buntu laaa aku ni. Lapar beb..takkan nak pelahap nasik 24 jam je.. mahu jadi belon aku. Tak nak ! Tak nak ! : P

Oleh itu berfikir la otak aku dengan pantasnya...pasal bab makan otak selalu laju, tapi kalau bagi soalan math otak selalu jam macam kat jalan raya masa orang berpusu-pusu nak balik kampung sempena hari raya...kah3..dan tiba-tiba ! Ting ! bunyi idea sudah mari..Hehehe..

Aku teringat aku ada beli coklat bar sebab ingat nak buat coklat yang corak-corak tu. Tapi selalu tak sempat sebab sibuk sangat, okayy malas pon ya jugak hahaha. Okayyy oleh sebab hari ini aku rajin sikit so aku gunakan bahan-bahan yang aku telah beli suatu ketika dulu. Haha. Dan corn flakes pon masih ada, sesuailah nak buat kudapan aku ni.


Mula-mula kenalah cairkan coklatkan. Kalau tak cairkan macam mana nak ngap sekali besar bar coklat tu. Saiz coklat bukan saiz macam coklat cadbruy tu. Bukan ! Haha. Lepas dah cair masukkan cornflakes dan gaulkan.




Dah siap gaul masukkan dalam 'cup'.






Dah masukkan dalam 'cup' sejukkan di dalam peti ais.




Dan tadaaaa ! Dah siap. Bolehlah dijadikan kudapan pada waktu lapang.Haha. Kalau suka boleh tabur badam. Tahap kesedapannya dijamin sedapp ! Hehe.


Orang buat masa nak raya, tapi aku buat masa dah habis raya. Haha. Okayy la baru lain daripada yang lain. : D 



P/S : Hari tu timabang berat..rasa nak nangis je...huhuhu ;'(





TERIMA KASIH SUDI BACE :) SUKE? KLIK LIKE ;)

0 Pendapat: