Friday, April 22, 2011

Dah Besar

Tadi bila aku tengok je album foto kawan aku kat fb aku rasa macam terkesima sekejap.Ala lebih kurang terkejut la.Kawan aku tu sebaya dengan aku.Umur 19 tahun dia dah bertunang dan bakal menjadi isteri orang! Aku macam tak percaya je.Tapi kena percaya juga la.Ye la kan dia baru 19 tahun dan bakal pikul satu tanggungjawab yang besar dan kalau ada rezeki dapat anak.Lepas itu jadi mak orang pulak di usia muda..Huhu..Bagi aku umur semuda itu nak pikul tanggung jawab sebesar itu rasa macam susah je kan?Tapi kalau dia boleh pikul dan laksanakan tanggungjawab dia tu aku memang tabik gila.Kalau untuk aku, aku memang tak bersedia lagi.Banyak perkara yang aku nak buat.Aku belum capai matlamat aku lagi.Tapi kalau jodoh dah sampai tak tahu le.Tapi serius aku macam kagum la dengan orang yang nak kahwin muda ni, sebab diorang sanggup pikul tanggungjawab yang orang lebih tua dari diorang pun belum tentu boleh lakukan.Bila aku tengok gambar tu aku mula la terfikir, sebenarnya umur macam aku ni dah boleh kahwin. Dah capai akil baligh dah pun tapi perangai belum menampakkan ciri-ciri aku boleh kahwin.Perangai macam budak-budak tak menampakkan ciri-ciri kematangan. Memang belum 'past' nak buat calon..sedih..huhuhu.. Ok la aku nak buat azam..sebelum umur aku mencapai ke angka 20 aku bertekad nak jadi matang.Nampak ciri-ciri umur 20..very matured you!:D Harap macam tu la..:P..Tapi sebenarnya berperangai macam budak-budak pun 'best' apa..Tak la 'stresss' memanjang.Ok tak salah pun nak berperangai keanak-anakkan sikit.nampak lebih manja dan comel tak gitu??..ermm mungkin untuk sesetengah orang ok la..Sebenarnya bergantung kepada setiap individu la..Tepuk dada tanya selera..nak pilih yang terbaik untuk diri kita sendiri..Bagi sesetengah orang, orang yang perangai macam budak- budak ni gedik, mengada, meluat dan whateverrr......Lagi satu orang yang perangai macam ni tak boleh diharap..betul ke???.Macam aku cakap setiap orang ada selera yang berbeza-beza.Kalau tak suka A boleh pilih B atau C atau D atau apa-apa je la..Yang penting kita perlu bangga jadi diri kita sendiri..dan jangan sombong OK!..Really sarcastic!

...............................................................................

TERIMA KASIH SUDI BACE :) SUKE? KLIK LIKE ;)

0 Pendapat: