Tuesday, June 28, 2011

Kisah Hari Ini

Assalamualaikum,





...I'm not perfect and not trying to be perfect...
...I'm just trying to be an extraordinary person that i never imagine...
...trying to be someone that people will never thought i can achieve that...

... ; ) ...


Hari ni aku tak tahu laa nak story pasal apa.Tapi aku nak update blog aku jugak walaupun tak ada idea.hehe.

Okey cerita pasal hari ni la. Hari ni aku pergi ke sekolah macam biasa. Kalut2 macam biasa. Orang nak tutup pagar baru aku nak sampai. Semua pelajar dah berkumpul baru la nampak batang hidung aku dan Carmalina.huhu..ntah pape ntah..Setiap hari lambat sampai cikgu memang dah aim dah muka aku..hahaha..
Ada la satu hari tu aku lambat nak pergi ke tapak roll call (betul ke ejaan..entah la..haha) Memang minggu tu aku nyawa2 ikan ja sampai sekolah. Tapi hari tu memang tak ada nyawa2 ikan dah. Memang lambat sangat dah. huhu..Maka kena tahan la aku hari tu...haha..lepas tu cikgu tanya aku..

Cikgu : Ni saya tengok awak selalu lambat. Naik motor kan? (Aku pergi sekolah naik motor)

Aku : Ha'ah (penuh sopan santun sambil mengangukkan kepala)

Cikgu : Dah tu kenapa lambat? Tayar motor pecah?

Aku : (Geleng kepala)

Cikgu : Motor rosak tengah jalan?

Aku : (Geleng kepala)

Cikgu : (Merenung aku sambil fikir apa lagi alasan aku)

Setelah berfikir beberapa minit kemudian cikgu tu pun berkata..

Cikgu : Ermm lain kali saya tak nak tengok datang lambat lagi. Okey pusing tapak merah 20 kali.

Aku dan beberapa pelajar yang lambat macam aku pun redha je la dengan hukuman yang dikenakan..huhu..kepenatan..tapi tak sampai 20 pun cikgu dah suruh naik kelas..hehe..

Itula alkisahnya aku kalau nak pergi sekolah..haha..memang giler..bila nak insaf tak tau..ermmm

Okey sambung pasal kisah hari ni.Awal pagi2 lagi aku ngan budak kelas aku dah kena excersice suara..haha..exercise suara macam mana??Macam ni..

Cikgu menyoal kitorang dari tingkat tiga..Kitorang kenala jawab dari bawah dengan suara yang kuat.Terjerit-jerit gak la tadi.Memang kaw la kitorang kena. Kelas yang ada kat sekeliling bangunan tu tengok je..huaaa..Budak-budak kawad pun boleh elok duduk bersila menonton gelagat kitorang..cehh..Memang jadi show sat la..Terpekik-pekik kitorang memberi jawapan.hahaha. Yang paling tak boleh blah suara yang perlahan pon boleh lepas awal..haha..(jangan pandang orang suara perlahan tu sebelah mata lain kali..cehh :P ) Akhir sekali lepas tak ada soalan dah cikgu pun suruh siapa yang tak leh jawap tu naik kelas..Lepas tu dengar la suara sumbang.." Dah2 show dah abess masuk kelas.. " ciss bertuah sungguh..grrr sabar je la..


Okey tu je la story aku hari ini..Nanti kalau ada masa dan story menarik aku story mori lagi..;)

ITS HOMEWORK TIME!!! : )

...........................................................................................................



TERIMA KASIH SUDI BACE :) SUKE? KLIK LIKE ;)

0 Pendapat: