Friday, December 2, 2011

Kekoknya Aku~~

Assalamualaikum ,



:)


Hari ni aku asyik nak cakap 'keww', 'ape jeww', 'iye leww' even dengan mak aku...'iye leww mak', ada apeww mak'....haha..tak apa mak aku sporting tak kisah jewww keh3 :)
Naik lenguh la jugak mulut ni...tapi tak boleh nak berhenti la...rasa seronok jewww :D
Yewwwwww~~~~ :D

Ok back to the topic~~

Kekok? Apa yang aku kekok?
Kekok atau berada dalam keadaan tidak selesa dalam suatu suasana yang tak dijangka...
Iya itu salah satu masalah aku yang susah aku nak buang...kekok tak kena tempat...
Sejak ayah sakit dan terlantar nih ramai la kawan dan saudara-mara yang datang melawat...Iya aku kalau orang datang rumah aku akan cepat kekok tambah-tambah lagi kalau orang tuh aku tak kenal...

Perkara-perkara yang akan terpacul dalam fikiran aku 'macam mana ni? nak salam ke tak? nak keluar dari
bilik ke tak?'
Fikir macam tu je aku ambil masa 15 minit...dasyat tak dasyat la...tapi kalau dua orang atau semua yang datang tu lelaki aku fikir 5 minit je...aku akan buat selamba je...

Sejak ayah terlantar sakit orang yang datang rumah memang kadang-kadang tak tentu....kadang-kadang petang, kadang-kadang malam....jadi kenalah sentiasa bersedia....:)

Tapi akan jadi giler kekok bile orang datang rumah time mak aku tak ada...haha...memang tak expert lagi...Iyelah aku nak sembang ape jerr...diorang yang datang tu pon nak jumpa mak....jumpa aku buat apa...bukan boleh buat sembang pon...dok diam lagi ada laaa...tapi semakin hari semakin aku reti la jugak nak berkomunikasi dengan orang lain dah...kalau sedara-mara aku layan je...sembang ala kadar jerr sebeloom mak balik...

Pernah satu hari aku tengah dok tengok tv...mai la beberapa orang jiran aku....aku tak kenai pon sebenarnya....aku memang jiran yang baik...=,= mak aku kenal la kot...mai datang nak tengok ayah...tapi mak tak ada diorang tengok2 macam tu je la...aku pulak giler gelabah fikir apa aku nak sembang dengan jiran-jiran aku nih...diorang senyap aku senyap...diorang tanya sepatah aku pon jawab je lah sepatah...memang nampak agak fail disitu...=,=

Tadi pulak Tok dan pak sedara dan mak sedara serta anak-anak mereka datang...diorang datang betul-betul je lepas mak aku keluar....aku memang gelabah jugak la...rumah bersepah....kelam-kabut la aku kemas....tapi kalau sedara-mara ni aku ok je...aku boleh ramah sebaik mungkin aku...aku cuba tidak senyap....memang adalah benda nak di bualkan...yeah dah maju sikit la...:)

Mungkin aku ni terlalu senyap..dan suka diam je....memang patut betul aku belajar skill2 nak jadi ramah nih....diam sangat pon sebenarnya tak bagus....biarlah diam bertempat dan ramah jugak bertempat....:)

*cik noor amaleyna saya dah update dah...terima kasih kerana bersabor yewww...;)




P/S : Mengantuk jewww...nak tidor lewww...zzZZzz ;)


..............................

TERIMA KASIH SUDI BACE :) SUKE? KLIK LIKE ;)

2 Pendapat:

noramalinayoup said...

yeah.....cik noor amaleyna menanti dengan penuh kesabaran sampai tertidor...btw semoga ayah hang cepat sembuh.... sakit pe intan..?? oh ok..intan kan tak banyak bercakap..mesti kekok kan...hahahaha....guraw je....takpe..intan kan jiran yang baik..hehehhe..

SyazZ Rina said...

Yeah terima kasih cik nor amaleyna :P
tq....amin
yeah aku mmg suke senyap je...tak macam cik nor amaleyna tuh :P
jiran yg baik ialah jiran yg bagos =,=