Wednesday, January 25, 2012

BERSANTAI DI NUR LEMBAH LENGGONG - 3 HARI 2 MALAM

Assalamualikum ,

Hai2 semua yang telah menyinggah diri ke blogku yang simple ini : )

Ingatkan nak update la semalam tapi macam penatj je..so update la hari ni : )

Pada 21 hingga 23 haribulan kelab KRSK ade la buat aktiviti konvoi ke Nur Lembah Lenggong...aku ingatkan dapatlah nak berkonvoi naik motor tapi sekali cancel la...sebab aku dengan Syera je perempuan...dan jauh pulak tempat dia...so takpelah naik van...van pon van lah janji sampai.. : )

Dalam kira-kira sejam ke dua jam macam tu lah sampai lah aku dan Syera dan jugak adek Faz..iaitu Linda..: ) Penat tu ade lah jugak almaklumlah kemas beg pon sampai pukul 2 pagi bagai...mengantuk pon tahan je lah..

ni masa otw nak ke Lenggong

baru sampai je teros posing

Aishah , kakak Aishah , adik Aishah , Faz , dan , Muniq pi sehari lebih awal dari kitorang bertiga nih...so sebaik je kitorang sampai diorang datang menyambut dengan penoh semangat : )

Lepas tuh diorang bawa ke bilik ataupun dorm untuk beristirehat sebelom aktiviti diteruskan...mula2 sampai dapat tau yang kami kena tukar bilik...walawei..penat kot perjalanan nak menuju ke dorm tuh..perjalanan die seperti mendaki bukit larut...tu belom kira sekali angkat beg tuh...bilik yang kitorang dapat tuh besar la jugak tapi entahlah rasa macam tak best dan kami memang cerewet...so mintak nak tukar balik ke bilik yang lagi satu tu semula...lelah sat la jugak...ala2 naik bukit larut kott...

Sampai2 je ke dorm tu letak beg sembang2 sebelom tunggu Zohor dan makan tengah hari..tangkap gambar dulu...

Lepas selesai solat Zohor dan makan tengah hari..bersiap sedia naik flying fox..woww excited giler kot...tapi sayang tak dapat nak tangkap gambar masa tengah naik flying fox sebab tak bawa handphone...huhu

Tapi memang best kot pengalaman yang amat menarik sekali...masa tengah naik tu muka takut hati berdebar...malu2 pon ada...ramai lelaki tengok dan first time naik flying fox..sampai abang Henk pon tegor yang muka aku pucat...aku hanya mampu tersenyum...takottt kottt !!! pengalaman pertama..huhu sampai abang Henk panggil aku nak tangkap gambar masa naik flying fox tu pon aku tak pandang dah...dalam hati hanya Tuhan saja yang tahu....takottt!!!

Lepas selesai flying fox balik dorm bersihkan diri...solat makan malam...

Lepas makan pergi dengar ceramah...untuk sesi temu bual...kenalkan diri...Lepas tuh ada makan lagi..Lepas tuh baru balik dorm..bersiap sedia untuk aktiviti esok..

Keesokkannya

Bangun, siap pukul 8 pagi siap untuk aktiviti senaman...lepas semua dah senam sihat dan cerdas...bersiap2 untuk pergi mengembara menjelajah gua dan hutan....satu pengalaman yang tak dapat dilupakan...

Masa dalam perjalanan ni pon mencabar...kami ducabar dengan kehdiran pacat...bukan takott ok...tapi gelii laa~~ cecube bayangkan pacat yang tengah menegakkan diri dia sambil cuba nak menyelinap masuk ke stokin mahupun seluar...eeee tak sanggup tak sanggup...sambil jalan usha2 kasut kot ada...mula2 Syera kena...takpa aku boleh tolong buangkan...Lepas tuh adik Faz aku buang guna kayu tak apa lagi...sekali aku kena Arghhhhh !!! menjerit aku dalam hutan tu....haha..ok nak tolong orang buangkan memang boleh...sekali aku yang kena rasa macam....nak pengsan pon ada...tu la maknanya berani dalam takott...hua3

Lepas tuh dalam beberapa kilometer pejalanan berhenti berehat sebentar...tu pon penat kot...naseb bawa bekal air banyak..

Teroskan perjalanan sampai ke gua yang pertama...macam2 benda yang menarik ada dalam gua tu...bestt sangat !! Tapi tak boleh tangkap gambar sebab gelap kamera tak ada flash...huhu..ni pon tumpang cahaya luar je nih...

Selepas ke satu gua pergi ke gua lain...perjalanan dia sangat mencabar gilerr...panjat a.k.a mendaki macam nak mendaki gunung everest pon ada...gilerr memang betoi mencabar...pijak sana pijak sini..lepas dah daki kena turun pulak..sekali tanah licin pulak..so kenalah berhati-hati...Ada satu gua tu aku kena merangkak..meniarap...menggelongsor...pergghh tak sangka aku buat....memang betoi2 mencabar...sampai sakit badan-badan...

Balik dari meggembara dari gua rasa nak lentok je..tapi badan melekit..baju pulak kotor...so mandi dulu baru bleh lentok...tapi tidur2 ayam je...tak pasai pa tak boleh tidor pulak...

Mata masih lagi rasa mengantok..tapi malam masih ada aktiviti...solat jemaah...dengar takzkirah...dengar ceramah...lepas tuh pergi makan malam...lepas makan malam buat pulak aktiviti karoeke...aku boleh bertahan  sejam lebih je lepas tuh mengantok balik tidor...zzZZzz

Keesokkannya

Kitorang bersarapan...lepas tuh pergi jalan-jalan dulu sebelom balik...posing2 dulu2

posing atas titi gantung

Lepas tuh pergi ke acara majlis penutup untuk aktiviti konvoi nih...sebelom tuh kami kena buat persembahan untuk setiap kumpulan...perempuan sikit jadi kami perempuan semua satu group...hehe

Setelah bincang punya bincang kami memilh nak buat senaman tangan yang kami belajar dari perasa autocamp dulu..nyanyian dia lebih kurang macam nih..

Atas bukit ada rumput , rumput cantik tak pernah lihat..
Rumput atas bukit , bukit yang cantik oi bukit yang cantik oi..

Atas rumput ada pokok , pokok cantik tak pernah lihat ,
Pokok atas rumput , rumput atas bukit , bukit yang cantik oi , bukit yang cantik oi..

dan so onn...(sambungan)

Macam tu lah lagunye...dan kami berjaya dapat tempat kedua yeyy !! dapat hamper..sume dapat hamper sama ja... : )

Dah siap kemas beg so bersiap sedialah kami nak balik ke rumah...rindunyer rumah ku..

On the way balik nampak banyakk sangatt motor dok ber konvoi...banyak dari konvoi motor kitorang...perghh cakap lu...mantoppss !!

Lebih kurang pukul 4 akhirnya sampai la jugak di Kamunting...home sweet home~~

P/S : Satu pengalaman yang tak dapat dilupakan.. : )

TERIMA KASIH SUDI BACE :) SUKE? KLIK LIKE ;)