Friday, May 25, 2012

Mencari Menu Diet Untuk Kurus

Assalamualaikum ,



Beberapa bulan lepas la kan timbang berat badan kat Tesco..Ecececehh 50++ je..BMI masih stabil..So tak kisah sangat. TAPI BARU-BARU ni timbang tengok..OH MY!!!!!!!!! Rasa nak pengsan nak nangis nak jerit kuat!!!!! Dah NAIK la!!! Bukan sikit...tapi BANYAK!! :'(

Ermm aku daripada dulu mulut dok cakap diet! diet! tapi tak pernah pon nak diet. Makan macam tu jugak. Semalam pukol 11 malam makan nasi goreng. Campur dengan garam, sos tiram, telur goreng, minyak sesuku, bawang putih, bawang merah. Hah tengok2 betapa banyak bahan yang boleh punca gemuk + sakit. Adoiii~~ Padahal pagi dah makan nasi lemak dan tengah hari makan nasi dengan ikan keli pedas. Hah!! Mana tak gemuk !! : ( Kalau terus macam ni habis lah...Lagi susah la aku nak cari baju. Adoyyy nak diet jugak tak kira! tak kira!

Tadikan ada tengok cerita Jamie Oliver's Food Revolution (Okayy tukar mood bertenang sikit )




Cerita ni bagus. Cerita nih menceritakan bahawa Jamie ni cuba nak ubah cara pemakanan rakyat Amerika. Dia menjelajah ke negeri-negeri dan bandar-bandar di Amerika sebab nak ubah cara pemakanan mereka kepada cara pemakanan yang lebih sihat tapi sedap. Dia pergi ke sekolah-sekolah dan masak untuk mereka dan ajar tukang masak mereka bahawa pentingnya menyediakan makanan yang sihat kepada pelajar. Mungkin kadar obesiti di Amerika semakin meningkat sebab diorang makan fastfood. Aku pon tak tengok dari awal macam mana dia boleh sampai kat Amerika. Hehe. Okayy nak tau nanti tengok hari rabu, pukul 10 lebih kot tak silap tak ingat sebab bukak2 je dah ada. Hanya di 8tv. : )

Okayy apa kena mengena cerita nih dengan diettttt : P Bila je aku tengok je cerita nih baru aku sedar apa yang makan... okayy tak tak... cara pemakanan aku selama nih tak sihat. Makan ikut lidah dan ikut perut sesuka hati kau je kan. Hurmm. Dan sebab tu aku jadi takot. Nanti dah tua semua kerja aku tak larat nak buat. Ntah-ntah nak makan pon tak larat.Dok terlentang atas katil ja. Sebab apa? Sebab muda-muda makan fastfood banyak, makan makanan bergoreng banyak, makan buah dan sayur kurang dan yang penting kurang senaman. Makan tidoq makan tidoq ja keja. Oh My !! Sangat takottt !! Sekarang ni pon nak lagi sikit je nak masok obesiti! Oh My !!! Aku sudah insaf. ( Harap insaf betoi2 kali ni )

Nak Dietttttttttttttttttttt!!! 


Mood : Cari menu diet sekarangg!!!! Google !!!!!!!!  


P/S : Chaiyok !!






TERIMA KASIH SUDI BACE :) SUKE? KLIK LIKE ;)

0 Pendapat: