Sunday, July 3, 2011

Hari Usahawan Kami

Assalamualaikum ,




...Be friends with everyone...

...; )...

Hari ini letih giler. Ye semalam letih hari ni letih hari-hari letih. Awal-awal pagi bangun pada hari Ahad..ermm takde la awal sangat. Bangun siap-siap pergi rumah kekawan sume. Lepas tu bertolak ke lokasi yang nak dituju. Jam menunjukkan pukul berapa entah akhirnya sampai la ke destinasi yang dituju iaitu di SMK Kamunting sempena Hari Kantin a.k.a Hari Usahawan Muda di sekolah aku.

- Sampai je kitorang (aku,syera,nisak,masitah,carmalina) tengok ramai la jugak orang.Well kitorang datang agak lewat sikit je.
- Masitah Nisak dan Carmalina pergi beli kupon dulu. Baru nak beli kupon. Aissshhh...
- Lepas tuh apa lagi mulakan operasi mencari gerai yang jual makanan yang best-best dengan harga berpatutan. Dalam otak aku perkara pertama sekali aku fikir nak beli air. Cari la kedai jual air. Akhirnya jumpa gerai apa ntah. Cikgu baik bagi diskaun kat aku ngan Syera..milo ais segera..hehehe

Lepas tuh ada la berlaku beberapa peristiwa yang menarik. Hahaha.

Masa aku dan Syera tengah boring2 tak tau nak buat apa, kitorang pun pusing2 la tgk kat rumah hantu..rumah hantu la kot..Macam bercadang nak masuk..haha..tapi tak pun..tiba-tiba
dengar suara Nisak panggil..Rupa-rupanya Syera dapat cabutan bertuah!! Huulaaa!! Hahaha..dapat hamper(dah dishare2 dengan member) Jelezz i...; )

Lepas tu tengah dok lepak2 kat kedai PIBG datang seorang budak (budak tuh menang hamper jugak) mintak tolong aku dengan Syera angkut hamper die sampai kat basikal. WTF!! (jangan amik serius..hehe..penyedap cerita je). Kitorang tak kenal pun budak tu. Tiba-tiba datang cuit2 aku minta tolong..Lepas tuh yang tak boleh blahh giler di suruh usung sampai depan pagar sekolah..budak tu elok je jalan depan..kitorang follow belakang dia..sambil angkut hamper tuh..hah!!Wahh junior buli senior ni..Ya Allah memang muka selamba la budak tuh..Tapi takpa kitorang baik.( baik laa sangat...:P) Kitorang pun tolong dengan seikhlas hati. Tolong-menolongkan amalan mulia..: ) So tak kisah la..lagi pun budak tuh junior kitorang. Tapi masih tak boleh terima..Tak logik budak tu berjaya buat kitorang angkat hamper untuk dia. Tapi takpa laa kitorang tolong dengan ikhlas mmungkin die takada sapa2 nak mintak tolong ...ermmm

Dapat drive kereta cikgu.hahaha. Ala dalam area sekolah ja. Cikgu tuh nak simpan barang dalam kereta. Pastu mintak tolong bawa kereta die pi kat gerai PIBG. Kereta dia jauh. Hehehe. Cam tak percaye je.. :P

Hehehe.

Lepas habis hari kantin pi main futsal terus. Letih lelah dari hari kantin tak habis lagi dah pi main futsal. Akibatnya mengantuk la aku malam ni. Huhu. Sakit badan dan kaki masih terasa..huhu =,=

...................................................................


TERIMA KASIH SUDI BACE :) SUKE? KLIK LIKE ;)

0 Pendapat: