Friday, February 10, 2012

Kereta Kenapa Taknak Hidup Pulak Nih ??!

Assalamualikum ,




Intro hari ni : Wahhh wahhh agak kebengangan jugak ye...cik Pija Lokman membatalkan temujanji disaat-saat akhir...aku sikit punya dah siap lawa-lawa dah wangi-wangi...tup tup sekali die hantar mesej tak jadi...choiii (kalau cik miss poorist bace sila bg tau Pija) =,=

Ok fine..Pija tak jadi nak keluar...aku kol la member kamcing aku..cik Afiza..nasib die setuju nak keluar...sebab aku ponn ajak saat-saat akhir...aku malas nak salin balik baju..dah la nanti kena pi pasar malam pulak...so go on je la dengan plan asal nak pi berjoging...kalau cik Afiza tak jadi memang dah bertekad dah nak pi sorang2...=,=

Dan akhirnya sampai jugak lake...pi jogging seround setengah...well semput...tak suke lari2 sangat...suke jalan2 je...hahaha...balik dari lake nampak incik supervisor dengan mr.wan yunuzz...dok lepak2 sembang apa tak tau..nasib depa tak nampak aku..aku sangat pemalu okeyh..haha...aku jalan cepat2 sambil tunduk malu2...wakaka..mestil lawak muka aku masa tuh...haha..masok kereta dan jalann..

Pi singgah pasar malam...benda pertama cari air dulu..dahaga gilerr..lepas jog tak teguk air pon...Lepastuh singgah beli makanan sikit sebab tak makan tengah hari...diet laa konon....=,= Sambil jalan2 dengan cik Afiza kami sembang cok cek cok cek..hati gumbira sakan..sembang pasaipa pon aku tak ingat hahaha...Lepas selesai beli pergi ke kereta nak balik..nak tengok gemersik kalbu...episod akhir...walawei cana aku boleh lupa hari ni episod akhir...choiiii =,= walaupun bukan peminat tegar tapi episod akhir tu penting...akhirnya sebuah penantian...huhhh =,=

Sampai kereta nak balik..elok2 dah duduk..ready to go la macam tu lah...nak start sekali bunyi macam mesin yang ditutup suisnya...walaweii pasaipa kereta aku nih ( ceyyy kereta aku tuuu...hahaha ) gelabah biawak...panik tahap nak jerit gila meroyan...tapi masih boleh kawal..kool2.. ambil hp telefon mak...ermm mak pon serupa aku je pon nak buat ape je....ok so mintak bantuan...help ! help ! help ! anybody help me !! pleaseee (sambil badan melentik kegedikan dan tangan dimuka dan jari kelingking dijuih ke atas berbanding jari2 yang lain )....hahaha...oww kalau aku buat macam ni memang sedang menuggu untuk ditampar ataupun diterajang orang gamaknye..gediksss terlebihhh =,=

So aku pi la mintak bantuan kat pak cik teksi...malu2 tapi mahu tu la akuu..perangai tak boleh ubah...haha...okeyh cik Afiza yang tolong tanyakan...so datang la pakcik tu...tanya soalan biasa...dan bla bla bla bla...dan so on...aku dah target bateri kereta nih weak...pastuh pak cik tu belek2...sambil cakap 'owww skru die longgar' fuhh lega weyy...tak yah dok pikir ganti bateri yang beratus2 harga die...dalam dompet aku ada seringgit dua ringgit ada laaa...haa tak ke naya... aduyaii~~~

So pakcik tu pon panggil geng2 die pinjam playar, spanar ka apabendantah...belek punya belek pastuh tetibe terpercik api..terkejut aku ingat nak mletopp dah~~ haha..pastuh pusing punya pusing dah boleyy dah....ok try start Alhamdulilah..berjaya..yeyy boleh balik tengok gemesik kalbu episod akhir...hehe

Terima kasih Pakcik2 sebab tolong..walaupon sempat kena perli " Reti bawa kereta je ke dik oii " haha pakcik memang terbaik dari ladang !! : D


P/S : Lepas nih aku nak sambong belajar jadi mekanik...senang sikit...haha !
TERIMA KASIH SUDI BACE :) SUKE? KLIK LIKE ;)

0 Pendapat: